Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

“Şikayetçi müşteriler, e-ticareti geliştirir"

Uluslararası E-Ticaret Platformu (WORLDEF) Başkanı Ömer Nart, Ticaret Bakanlığı'na çeşitli kanallardan ulaşan tüketici şikayetlerinde ilk sırada internet alışverişlerinin yani e-ticaretin olduğunu söyleyerek "E-ticaretteki şikayetler, ekosistemin gelişmesi için bir fırsattır. Şikayetçi müşteriler, e-ticareti geliştirir. Bu sebeple ekosistemdeki oyuncular, şikayetleri dikkate alarak tüm operasyonlarını buna göre geliştirmek zorundadır" dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Ticaret Bakanlığı'nın tüketici şikayetlerine yönelik açıkladığı verileri değerlendiren WORLDEF Başkanı Ömer Nart, "E-ticaret ile bağlantılı şikayetlerin adedi 35 bin 20 oldu. Tüketici şikayetlerinde ikinci sırada, 28 bin 576 başvuru ile 'ayıplı mal ve hizmetler' yer alıyor. Bu veriler, ekosistemin gelişmesi için bir fırsat. Bu veriler, e-ticaret ekosistemine bazı mesajlar veriyor. Özellikle pazaryerleri, e-ticaret şikayetlerinde başı çekiyor. Farklı illerden binlerce satıcının tüketici ile buluştuğu pazaryerleri ve e-ticaret markaları, şikayetler konusunda önemli adımlar atmak zorunda. Otoriteler de bu konuda adım atmalı. Zira birçok ülkede e-ticarete yönelik şikayetler konusunda önemli düzenlemeler yapılıyor" ifadelerini kullandı.

 "ŞİKAYETLER, GELİŞTİRİCİ FIRSATLARDIR"

 E-ticaret şikayetlerini referans kabul etmek gerektiğini söyleyen Nart, "Eksik, hatalı veya hasarlı ürün gönderilmesi, taklit veya sahte ürünler, iade ve değişimde yardımcı olmama, müşteri hizmetleri desteği sağlanmaması veya siparişin teslim edilmemesi gibi şikayetler, online tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirebilir. E-ticaret şikayetlerini referans kabul ederek, satış ve müşteri stratejilerini buna göre kurgulamak gerekiyor. Müşteriyi memnun eden e-ticaret platformları hiçbir şekilde kaybetmeyecek, her zaman kazanacaktır. E-ticaretteki şikayetler, ekosistemin gelişmesi için bir fırsattır. Şikayetçi müşteriler, e-ticareti geliştirir. Bu sebeple ekosistemdeki oyuncular, şikayetleri dikkate alarak tüm operasyonlarını buna göre geliştirmek zorundadır" diye konuştu.

 

 

Diğer Haberler

  1. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  2. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  3. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  4. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  5. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  6. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  7. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  8. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  9. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı
  10. TCMB: Yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 45,28 oldu

© Copyright 2024

DHA