Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Seç Market, ‘Bayim Olur Musun’ fuarına katıldı

Esnaf dostu iş modeliyle öne çıkan Seç Market, İstanbul’da düzenlenen ‘Bayim Olur Musun Fuarı’na katıldı. Bayilik modeliyle esnafa birçok avantaj sağladıklarını ifade eden Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, “Finansal destek, ödeme kolaylığı, lojistik destek sağlıyor, dijital altyapı sunarak esnafın dijitalleşmesine katkıda bulunuyoruz. Pazarlama faaliyetlerini de üstlenerek sosyal medya, dijital medya ve televizyonda esnafımızın reklamını yapmış oluyoruz. Bu kültürel dönüşümü yaparken esnafımızı operasyonel bir şekilde sahadaki uzman ekibimiz ile yönlendiriyor, danışmanlık görevini de üstlenerek modern perakendeciliğe dönüştürmeye çalışıyoruz” dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Perakende sektöründe esnaf dostu iş modeliyle öne çıkan Seç Market, bu yıl 21’incisi gerçekleştirilen ‘Bayim Olur Musun Fuarı’na katıldı. Franchising ve markalı bayilik sektörünün oyuncularını bir araya getiren fuarda ikinci kez yer alan market standına ziyaretçiler ilgi gösterdi. 30’u aşkın farklı sektörden 100’den fazla yerli ve yabancı markanın katılımıyla Yenikapı’da düzenlenen fuarı yüzlerce yerli ve yabancı ziyaretçi gezdi. Seç Market iş modeli hakkında da bilgi verilen stantta, fuar boyunca ziyaretçiler Seç Cafe bölümünde bir araya geldi. Mağaza esintili tasarımıyla fuarda yerini alan şirket, ziyaretçilerden ilgi gördü.  

“BAYİM OLUR MUSUN FUARI ESNAFA VE İŞ İNSANLARINA GÜZEL FIRSATLAR SUNUYOR” 

Fuarı ziyaret eden Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, “Sektörümüz açısından çok değerli olan bu fuara yeniden katılmanın mutluluğunu yaşıyoruz. ‘Bayim Olur musun Fuarı’ yatırımcılara güzel fırsatlar sunan ve şirketleri bir araya getiren çok güzel bir etkinlik. Burada farklı alanlardan farklı sektörleri bir araya getiren bir bayilik ekosistemi söz konusu. Bu bayilik ekosisteminde iş yapmak, yatırımcı olmak veya halihazırda benzer iş yapıp dönüşmek isteyen yatırımcılara, esnafa ve iş insanlarına güzel fırsatlar sunuyor. O nedenle çok başarılı bir organizasyon” dedi. 

“MODERN PERAKENDECİLİK ÇOK HIZLI BÜYÜYOR” 

Başta gıda perakendeciliği olmak üzere perakende sektörünün Türkiye’de son 20 yıldır çok hızlı bir dönüşüme uğradığını söyleyen Sekmen, “Modern perakendecilik çok hızlı büyüyor. Ülkemizde son 20 yıl içinde modern zincir dediğimiz zincir mağazalar ve modern perakendeyi temsil eden noktalar çok hızlı büyümeye başladı. Doğal olarak daha öncesinde çok daha büyük olan perakendenin geleneksel kanadı küçülmeye başladı. Ülke ekonomisi ve tüketici açısından baktığımızda bu aslında olumlu bir şey çünkü modern perakende hem tüketiciye daha uygun fiyatlı, kaliteli ürünleri sağlıyor hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Geleneksel esnafın veya geleneksel pazarın bu büyüme karşısında pazar payı kaybetmesi doğal bir sonuç. Ancak burada doğal olarak geleneksel kanaldaki esnafımız zorlanıyor çünkü modern perakendecilerle çok fazla rekabet şansları olmuyor. Dolayısıyla perakende sektörü böyle bir ortamda büyümeye devam ediyor. Biz de Seç Marketçilik olarak geleneksel esnafımızı modern esnafa dönüştürme modeli olarak önemli bir rol oynadığımızı düşünüyoruz” diye konuştu. 

“ESNAFIMIZA AVANTAJLAR SAĞLIYORUZ” 

Türkiye’nin 81 ilinde 2 bin 600’ün üzerinde Seç Market noktası olduğunu söyleyen Sekmen, “Bu bayilerimizin hepsi kendi işletmelerinin sahibi. Esnafa, bizim kurumsal kimliğimiz altında Yıldız Holding’in çok güçlü tedarik altyapısının yanında pazarlama ve dijital altyapı desteği sağlıyoruz. Esnaf böyle bir ekosistemin parçası olmayı istiyorsa biz kendileri ile bir sözleşme yapıyoruz. Bu sözleşme sonrasında Seç Market tabelası altında mağazasını dönüştüren ve modern perakendeci olma yolunda ilk adımını atan esnafımıza birtakım avantajlar sağlıyoruz. Öncelikle tedarik çok büyük bir avantaj. Yıldız Holding’in perakende sektöründeki şirketlerinin çok büyük bir satın alma gücü var. Esnafımızı bundan faydalandırıyoruz. Bununla beraber oluşturduğumuz Seç Market kurumsal kimliği bugün ülkemizin 81 ilinde ve birçok ilçesinde bilinen ve sevilen bir marka olarak yerini aldı. Bu da esnafımıza avantaj sağlıyor. Bunun yanında da finansal destek, ödeme kolaylığı, lojistik destek sağlıyor, dijital altyapı sunarak esnafın dijitalleşmesine katkıda bulunuyoruz. Pazarlama faaliyetlerini de üstlenerek sosyal medya, dijital medya ve televizyonda esnafımızın reklamını yapmış oluyoruz. Bu kültürel dönüşümü yaparken esnafımızı operasyonel bir şekilde sahadaki uzman ekibimiz ile yönlendiriyor, danışmanlık görevini de üstlenerek modern perakendeciliğe dönüştürmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı. 

“MAĞAZANIN EN AZ 50 METREKARE OLMASI GEREKİYOR” 

Sözlerine devam eden Sekmen, “Ülkemizde on binlerce mahalle bakkalı, market ve benzeri esnaf işletmeleri var. Bunların içerisinde bayimiz olmak isteyen herkese kapımız açık. Bunun birtakım asgari şartları var. Mağazanın en az 50 metrekare olması gerekiyor. 50 metrekare üzerinde bir mağazası olan esnafımız bize müracaat ettiği takdirde biz kendisiyle görüşüyoruz. Ondan sonraki aşamada sözleşme şartları var. Belli ölçülerde teminatlar sağlanabiliyorsa biz bütün esnafımızı dönüştürmeye istekliyiz. Eğer esnafımız da isterse bu beraberlik gerçekleşiyor” dedi. 

“AYNI ZAMANDA ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYORUZ” 

Modern perakende ekosisteminin birçok faydası olduğunu söyleyen Sekmen, şunları ekledi: 

“Geleneksel bir şekilde tek başına çalışan ve rekabet edemeyen esnafımızı modern bir ekosisteme dahil ettiğimizde hem tüketiciye uygun fiyatlar sunmak hem de kaliteli ürünleri en hızlı şekilde ulaştırmak bakımından birçok katkısı oluyor. İstihdama katkı sağlıyor. Aynı zamanda ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Mahalle esnafı bizim kültürümüzde çok kıymetli. Yeri gelip akşam okuldan gelen çocuk için anahtar emanet ediliyor. Bu kültürü koruma, modelimizin mahalle esnafını kalkındırıp rekabette güçlü kılma anlamında modelimizin sosyal bir etkisi olduğuna inanıyoruz.

“KADIN GİRİŞİMCİLİĞİNİ DE ÇOK ÖNEMSİYORUZ”

Kadın girişimciliğini de çok önemsiyoruz. Ülkemizdeki 2 bin 600’ün üzerindeki Seç Market bayimizin yüzde 10’u kadın işletmecilere ait. Kadınlarımızın da bu sektörde güçlenmesine destek olmaya çalışıyoruz.” 

“REKABETTE ÖNE ÇIKARACAK UYGULAMALARIMIZI PİYASA BEKLENTİLERİNİ DE GÖZETEREK OLUŞTURUYORUZ” 

Her bayilik modelinin kendi özellikleri olduğunu söyleyen Sekmen, “Farklı modelleri hep görüyoruz. Ancak biz esnafa en çok fayda sağlayacak ve rekabette öne çıkaracak uygulamalarımızı piyasa beklentilerini de gözeterek oluşturuyoruz. Herkes kendi modelinden sorumlu. Rekabet iyi bir şey, insanları ve şirketleri diri tutar. Biz kendi yolumuzda emin adımlarla ilerlemek istiyoruz” dedi. 

Diğer Haberler

  1. Bakan Bolat: Desteklerle ihracatçılarımızın uluslararası uyumunu kolaylaştırıyoruz
  2. Kripto varlık hizmet sağlayıcısından Bitcoin rezerv varlık değerlendirmesi
  3. HepsiJET perakendecilere sunduğu taşıma hacmini yüzde 97 artırdığını duyurdu
  4. TÜİK: Tarımsal girdi fiyatları ekimde arttı
  5. Ticaret Bakanlığı: İdari para cezaları yüzde 43,93 artırıldı
  6. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  7. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  8. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  9. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  10. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu

© Copyright 2024

DHA