Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Sanayicilerden 'koronavirüs'ün ekonom boyutuyla ilgili değerlendirme

Denizli Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci, Çin'deki 'koronavirüs' krizinin Türk üreticileri ve ihracatçıları açısından da fırsat olabileceğini belirterek, "İkmalini Çin'den yapmakta olan ülkeler, almak zorunda kalacakları ürünleri tedarik etmek için en kısa ve en bilinen pazar olarak ülkemizi seçeceklerdir. Bu nedenle, bu fırsatı iyi değerlendirerek pazarlama hizmetlerimizi, bu zamanlarda daha da aktif hale getirmek, yeni iş birliklerine yol açabilir. İhtiyacımız olan siparişleri ve ilişkileri bu süreçte değerlendirebiliriz" dedi.

ABONE OL
Deniz TOKAT/DENİZLİ, (DHA)

DSO Başkanı Müjdat Keçeci, Çin'deki 'koronavirüs' salgının ekonomik anlamda değerlendirmesini yaptı. Keçeci, 'koronavirüs'ün dünyayı etkisi altına aldığını belirterek, "Virüs, küresel ekonomiyi adeta sarsıyor. Bu konuda herkesin yakından takip ettiği gibi Çin abluka altına girdi. Tüm dünya devletleri, ülkelerinin vatandaşlarını özel olarak gönderdikleri uçaklarla ülkelerine geri getiriyor. Çin'de düzenlenmiş olan tüm fuarlar iptal ediliyor ve böylece ekonomisi neredeyse durma noktasına gelmiş bulunuyor. Uluslararası medyadan da takip ettiğimiz üzere, teknoloji şirketleri evden çalışıyor, otomotiv şirketleri üretimini durduruyor. Perakende zincirleri mağazalarını kapatıyor. En önemlisi Türk Hava Yolları da dahil şirketler uçuşları iptal ediyor" dedi.

Yaşanan salgının ardından ticari anlamda da ilginç gelişmeler yaşandığını ifade eden Keçeci, "Çin kaynaklı ham maddeler ve kimyasalların fiyatları neredeyse yarı fiyatına satılmaya başladı. Çin'in dünyadan satın almayı taahhüt ettiği ürünlerin Çin şirketleri tarafından iptalleri yaşanmaya başladı. Metal sektörlerinde bu nedenle önemli fiyat düşüşleri söz konusu" diye konuştu. Çin'deki virüs krizinin Türk üreticileri ve ihracatçıları açısından da bir fırsat olabileceğini belirten Keçeci, "İkmalini Çin'den yapmakta olan ülkeler almak zorunda kalacakları ürünleri tedarik etmek için en kısa ve en bilinen pazar olarak ülkemizi seçeceklerdir. Bu nedenle, bu fırsatı iyi değerlendirerek pazarlama hizmetlerimizi bu zamanlarda daha da aktif hale getirmek, yeni iş birliklerine yol açabilir. İhtiyacımız olan siparişleri ve ilişkileri bu süreçte değerlendirebiliriz" dedi.

Diğer Haberler

  1. Bakan Bolat: Desteklerle ihracatçılarımızın uluslararası uyumunu kolaylaştırıyoruz
  2. Kripto varlık hizmet sağlayıcısından Bitcoin rezerv varlık değerlendirmesi
  3. HepsiJET perakendecilere sunduğu taşıma hacmini yüzde 97 artırdığını duyurdu
  4. TÜİK: Tarımsal girdi fiyatları ekimde arttı
  5. Ticaret Bakanlığı: İdari para cezaları yüzde 43,93 artırıldı
  6. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  7. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  8. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  9. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  10. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu

© Copyright 2024

DHA