Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Sanayicilerden 'koronavirüs'ün ekonom boyutuyla ilgili değerlendirme

Denizli Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci, Çin'deki 'koronavirüs' krizinin Türk üreticileri ve ihracatçıları açısından da fırsat olabileceğini belirterek, "İkmalini Çin'den yapmakta olan ülkeler, almak zorunda kalacakları ürünleri tedarik etmek için en kısa ve en bilinen pazar olarak ülkemizi seçeceklerdir. Bu nedenle, bu fırsatı iyi değerlendirerek pazarlama hizmetlerimizi, bu zamanlarda daha da aktif hale getirmek, yeni iş birliklerine yol açabilir. İhtiyacımız olan siparişleri ve ilişkileri bu süreçte değerlendirebiliriz" dedi.

ABONE OL
Deniz TOKAT/DENİZLİ, (DHA)

DSO Başkanı Müjdat Keçeci, Çin'deki 'koronavirüs' salgının ekonomik anlamda değerlendirmesini yaptı. Keçeci, 'koronavirüs'ün dünyayı etkisi altına aldığını belirterek, "Virüs, küresel ekonomiyi adeta sarsıyor. Bu konuda herkesin yakından takip ettiği gibi Çin abluka altına girdi. Tüm dünya devletleri, ülkelerinin vatandaşlarını özel olarak gönderdikleri uçaklarla ülkelerine geri getiriyor. Çin'de düzenlenmiş olan tüm fuarlar iptal ediliyor ve böylece ekonomisi neredeyse durma noktasına gelmiş bulunuyor. Uluslararası medyadan da takip ettiğimiz üzere, teknoloji şirketleri evden çalışıyor, otomotiv şirketleri üretimini durduruyor. Perakende zincirleri mağazalarını kapatıyor. En önemlisi Türk Hava Yolları da dahil şirketler uçuşları iptal ediyor" dedi.

Yaşanan salgının ardından ticari anlamda da ilginç gelişmeler yaşandığını ifade eden Keçeci, "Çin kaynaklı ham maddeler ve kimyasalların fiyatları neredeyse yarı fiyatına satılmaya başladı. Çin'in dünyadan satın almayı taahhüt ettiği ürünlerin Çin şirketleri tarafından iptalleri yaşanmaya başladı. Metal sektörlerinde bu nedenle önemli fiyat düşüşleri söz konusu" diye konuştu. Çin'deki virüs krizinin Türk üreticileri ve ihracatçıları açısından da bir fırsat olabileceğini belirten Keçeci, "İkmalini Çin'den yapmakta olan ülkeler almak zorunda kalacakları ürünleri tedarik etmek için en kısa ve en bilinen pazar olarak ülkemizi seçeceklerdir. Bu nedenle, bu fırsatı iyi değerlendirerek pazarlama hizmetlerimizi bu zamanlarda daha da aktif hale getirmek, yeni iş birliklerine yol açabilir. İhtiyacımız olan siparişleri ve ilişkileri bu süreçte değerlendirebiliriz" dedi.

Diğer Haberler

  1. Adıyaman Destek Market 1'inci yılını doldurdu
  2. Kripto para borsasından ABD seçimleri öncesi son değerlendirme
  3. Bitget, düzenlediği ‘Whitepaper Okuyan Kaldı mı?’ temalı anketin sonuçlarını açıkladı
  4. Trendyol’un kasım kampanyaları 15 ülkede eş zamanlı başlayacak
  5. THY, oyuncak konseptini yeniledi
  6. Enerjisa Enerji, yılın ilk 9 ayına dair finansal sonuçlarını açıkladı
  7. MediaMarkt Startup Challenge Yarışması için başvurular başladı
  8. Bakan Bolat: Makroekonomik göstergelerde iyileşme süreci devam ediyor
  9. İş Bankası’nın aktif büyüklüğü 3,2 trilyon TL’ye ulaştı
  10. 'Yılda 10 milyon araç el değiştiriyor, usulsüzlükler artıyor’

© Copyright 2024

DHA