Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Kerevitaş’tan ilk çeyrekte yüzde 31’lik artışla 3,2 milyar TL ciro

Kerevitaş, ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirketin konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 oranında artarak 3,2 milyar TL oldu.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) –

Kerevitaş, 2023 yılının ilk üç aylık finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. 2023 yılı ilk çeyrek konsolide cirosu, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 31 artışla 3,2 milyar TL olan şirketin aynı dönemde 582 milyon TL brüt kâr ve 292 milyon TL FAVÖK elde etti. Şirketin ilk üç aylık ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artarak 380 milyon TL’ye ulaştı.

“AR-GE VE İNOVASYONA YAPTIĞIMIZ YATIRIMLARIN CİRO ARTIŞIMIZDA BÜYÜK BİR ROL OYNADIĞINI GÖRÜYORUZ”

Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, faaliyet gösterdikleri Dondurulmuş Gıda, Konserve ve Yağ pazarlarında istikrarlı ve yenilikçi bir şekilde büyüdüklerini söyleyerek yılın ilk çeyreğinde de pazar liderliklerini inovasyonla desteklediklerini belirtti. Altınkılınç, “Kerevitaş’ın gerek yurt içinde gerekse de ihracat pazarlarında yakalamış olduğu başarının temelinde inovatif ve sürdürülebilir ürünlere yaptığımız büyük yatırım yer alıyor. Pazarın beklentilerini başarılı bir şekilde analiz edip tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan, aynı zamanda da üretimden tüketimde her aşamada sürdürülebilirliği hedefleyen bir anlayışla çalışıyoruz. Bu yaklaşımımız finansal sonuçlarımıza da olumlu katkı sağlıyor. Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların ciro artışımızda büyük bir rol oynadığını görüyoruz. İlk çeyrekteki güçlü finansal performansımızı yılın geri kalanında da devam ettirmeyi, inovasyona ve sürdürülebilirliğe dayalı büyümemizi daha da geliştirmeyi hedefliyoruz” dedi. 

Kerevitaş bünyesinde, dondurulmuş gıda ve konserve sektöründe faaliyet gösteren SuperFresh, ilk çeyrekte yüzde 43 ciro pazar payı ile dondurulmuş gıda alanındaki liderliğini sürdürdü. SuperFresh bu dönemde, 14 yenilikçi ürün lanse etti. SuperFresh, ünlü şef Refika Birgül ile hayata geçirdiği “SuperFresh Bi’ Yolculuk” iletişim kampanyasını yılın ilk çeyreğinde de devam ettirerek geçen yıl aynı dönemine göre ilk akla gelen marka metriğinde +4 puan ve tekrar satın alım ile deneme skorlarında +5 puan kadar artış gösterdi.

Kerevitaş, Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi önemli markalarıyla da yılın ilk üç ayında, geçen yılın aynı dönemine göre +1,6 puan artışla yüzde 65,4 ciro payı alarak pazardaki liderliğini pekiştirdi. Ramazan dönemine özel aktivitelerin etkisiyle özellikle Mart ayında yüzde 67,5 rekor ciro payına ulaşıldı. Kerevitaş margarin kategorisinde 6 kıtada 50’yi aşkın ülkeye yaptığı ihracatın yanı sıra Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna gibi güçlü markaları ve pazar ihtiyaçlarına cevap veren geniş ürün portföyüyle büyümeye devam ediyor.  Kerevitaş, 2022 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’nin yağ ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor.

Diğer Haberler

  1. Bakan Işıkhan: İşsizlik oranında son 11 yılın en düşük seviyesine ulaştık
  2. TÜİK: İşsizlik oranı 3'üncü çeyrekte yüzde 0,1 azaldı
  3. Bakan Kacır: Kadın, genç girişimci ve KOBİ'lerin yeşil dönüşüm çalışmalarını destekliyoruz
  4. Bakan Şimşek: Fiyat istikrarına giden yol sabır ve kararlılık gerektiriyor
  5. TESK Başkanı Palandöken: Meslek odalarından izinsiz indirimlere itibar edilmemeli
  6. EPDK'nın elektrikte sübvansiyon kararı Resmi Gazete'de
  7. E-ticaret sektör temsilcilerinden yeni stopaj uygulaması açıklaması
  8. İş Bankası’ndan Sürdürülebilir Tedarikçi Finansman Sistemi
  9. Madencilik sektörü ve teknoloji üreticileri Ankara’da bir araya geliyor
  10. Türk-İş: Asgari ücret insanlık onuruyla bağdaşacak düzeyde tespit edilmeli

© Copyright 2024

DHA