Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Kerevitaş’ın ilk dokuz aylık cirosu 8,5 milyar TL oldu 

Taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarında Türkiye’de faaliyet gösteren Kerevitaş’ın 2022 yılının ilk dokuz ayında konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 169 artarak 8,5 milyar TL’ye ulaştı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) - 

 

Kerevitaş, 2022 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Şirketin 2022 yılı ilk dokuz aylık konsolide cirosu, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 169 artışla 8,5 milyar TL oldu. Kerevitaş bu dönemde de inovatif ürün portföyüyle hem yurt içi hem de ihracat pazarlarında istikrarlı büyümesini sürdürdü. Şirketin 2022 yılı ilk dokuz aylık ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 136 artarak 1,1 milyar TL’ye ulaştı.   

Şirket bünyesinde faaliyet gösteren, dondurulmuş gıda ve konserve sektörü markası SuperFresh, bu dönemde pazardaki liderliğini inovatif ürün lansmanlarıyla sürdürdü. SuperFresh, yılın ilk dokuz aylık döneminde kanal ve müşteri özel ürünleri de dâhil olmak üzere 17 yeni ürünü tüketicilerin beğenisine sundu. Pizza kategorisinde Perfetto Pizza, Pizza King Slimmo çeşitleri; Et kategorisinde Sucuklu Burger ve Green Burger bu dönemde SuperFresh’in hızlı büyümesinde etkili oldu. SuperFresh, üçüncü çeyrek sonunda yüzde 22,9* ciro payıyla pazar liderliğini güçlendirdi.  

Kerevitaş, Türkiye margarin pazarında da en yüksek penetrasyona ve sadakat oranına sahip Bizim Yağ ve Teremyağ gibi markalarıyla yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 63** ciro payına ulaşırken, portföyüne 20’yi aşkın yeni ülke ekleyerek ihracattaki konumunu daha da güçlendirdi. Özellikle dijitalden raflara taşınan ilk ürünü Hamur Bizim İşimiz, hem ürün hem de iletişim anlamında kategorinin en yenilikçi markası Teremyağ gibi markalarıyla açık ara pazar liderliğini korudu.  

ALTINKILINÇ: 2022’Yİ BÜYÜMEDE YENİ REKORLARLA KAPATMAYI HEDEFLİYORUZ 

Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç üçüncü çeyrek büyüme rakamlarına ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: 

“Taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarında yüzlerce ürünümüzle ülkemizde ve dünyada tüketicilerin en çok tercih ettiği markalarımızla pazar lideriyiz. Yenilikçi ürünlerimizle, inovasyon ve Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlarla tüketicilerin beklentilerini eksiksiz olarak karşıladık. 2022 yılının ilk dokuz ayındaki başarılı sonuçlarımızı ve istikrarlı büyümemizi yılın son çeyreğinde de sürdürerek 2022 yılını büyümede yeni rekorla kapatmayı hedefliyoruz.”  

 

Diğer Haberler

  1. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  2. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  3. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  4. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  5. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  6. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  7. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı
  8. TCMB: Yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 45,28 oldu
  9. TÜİK: Kasımda 188 bin 966 taşıtın trafiğe kaydı yapıldı
  10. SuperFresh’in ‘Tarımın Kadın Yıldızları’ Projesi, Smarties Awards 2024 MEA’nın altın ödülünün sahibi oldu

© Copyright 2024

DHA