Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

İstanbul Hazır Giyim Konferansı’nın 15’incisi düzenlendi

Türk hazır giyim sektörünün organizasyonlarından biri olan ve bu yıl 15’incisi düzenlenen İstanbul Hazır Giyim Konferansı birçok ünlü markayı bir araya getirdi. Sektörün liderlerinin konuşmacı olarak katıldığı konferansta Aksa Akrilik Pazarlama Müdürü Atakan Koru, ‘Sürdürülebilirliğin Tamamlayıcı Parçası’ başlıklı konuşmasında tüketici beklentilerine odaklanan yaklaşımlarının ayrıntılarını anlattı.

ABONE OL
Devran GÜNDÜZ/İSTANBUL, (DHA) -

Markalarının temsilcileri, sürdürülebilir giyim ve tekstil sektöründeki gelişmeler için İstanbul Hazır Giyim Konferası’nda buluştu. Aksa Akrilik’in de destek verdiği etkinlikte konuşan Pazarlama Müdürü Atakan Koru,  “Sürdürülebilirliğin parçaları olan üretim, tüketim ve geri dönüşüm oldukça önemli. Bizler hem üretim hem de geri dönüşüm kısmında şimdiye kadar çok önemli çalışmalar yaptık. Fakat bu süreçte bir gerçeğe gerektiği kadar odaklanmadığımızı fark ettik. Bir ürünü ele aldığımızda, bu ürünün çevreye olan etkisinin 1/3’ü üretim, geri kalan 2/3’ü ise ürünün yıkanması, kurutulması ve kullanıma hazır hale getirilmesi sırasında ortaya çıkıyor. Bu bilgiden hareketle, altı önemle çizilmesi gereken nokta sürdürülebilirliğin tam olarak sağlanabilmesi için 2/3’lük etkiyi oluşturan eylemleri gerçekleştiren tüketicinin sürece mutlaka dahil edilmesi gerekliliğidir” şeklinde açıklama yaptı.

“SÜRDÜRÜLEBİLİR GELECEK İÇİN TÜKETİCİ LİDERLİĞİ GEREKİYOR”

Sürdürülebilirliğin tüketiciyi karar mekanizmasına dahil ederek sağlanacağı yönünde konuşmasını sürdüren Koru, yarını tasarlarken yeni bir bakış açısı benimsemek yerine mevcut çalışmalarla tüketici liderliğinde ilerlemenin daha uygun bir strateji olacağını dile getirdi. Tüketici araştırmalarına göre tüketicinin kullanım sırasında nasıl bir destek aradığını, daha az yıkama, daha uzun ömürlü kullanım, daha hızlı kuruma, daha az leke tutma, leke tutmama ve hızlı kuruma şeklinde sıralayan Koru, sözlerinin devamında şu ifadelere yer verdi:

"Bu toplantının amacı daha çok satmak değil, sürdürülebilir olanı bulmak. Daha kaliteli ürünler satarak, dünya için iyi bir şey yapmak sürdürülebilirlik sürecinde tüketiciyi merkeze koymakla mümkün görünüyor.”

Başarılı bir sürdürülebilirlik politikası, tüketicinin de karar mekanizmasına dahil edilerek sağlanabilir diyen Koru, "Yarını tasarlarken bugünün çalışmalarıyla hareket etmek yerine, tüketiciyi, konunun merkezine alan yeni bir bakış açısı benimsemek gerekiyor. Tüketici araştırmalarına göre tüketicinin huzursuz olduğu konular, bir ürünün kullanıma hazır hale getirilmesi ve kullanılması sırasında doğaya bıraktığı izdir. Bu ihtiyacın özellikle daha az yıkama, daha uzun ömürlü kullanım, daha hızlı kuruma, daha az leke tutma ya da leke tutmama ve hızlı kuruma şeklinde sıralananıyor. Green Revalolution” teması altında sektörün çok değerli isimlerinin bir araya geldiği bu etkinlik, tamamlanmış bir bakış açısı sunarak sürdürülebilirliğin tamamlayıcı parçasını bulma ve plana dahil etme konusunda önemli bir adım” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

  1. Kripto varlık hizmet sağlayıcısından Bitcoin rezerv varlık değerlendirmesi
  2. HepsiJET perakendecilere sunduğu taşıma hacmini yüzde 97 artırdığını duyurdu
  3. TÜİK: Tarımsal girdi fiyatları ekimde arttı
  4. Ticaret Bakanlığı: İdari para cezaları yüzde 43,93 artırıldı
  5. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  6. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  7. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  8. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  9. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  10. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı

© Copyright 2024

DHA