Hepsiburada yılın ilk çeyreğinde 24 milyon siparişle yüzde 78 büyüdü
Hepsiburada, 2023 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin toplam satış hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 78 artarak 14,8 milyar TL’ye ulaştı. Platform üzerinden verilen toplam sipariş adedi ise geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 61 artarak 24,1 milyona yükseldi.
Türkiye’nin, Nasdaq’ta işlem gören ilk ve tek şirketi Hepsiburada, “Türkiye’nin En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Markası” olma başarısını yılın ilk çeyreğinde de sürdürdü. Aktif satıcı sayısı yüzde 21 artışla 100 bini, platformda satılan ürün adedi ise yüzde 63 artışla 180 milyonu aştı. Platformun yılın ilk çeyreğindeki müşteri sayısı 11,9 milyon olurken müşteri başına düşen sipariş sıklığı yüzde 52 artışla 4,9’dan 7,5’e çıktı.
Hepsiburada’nın Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK), 2023’ün ilk çeyreğinde 176 milyon TL olarak gerçekleşti. Hepsiburada Premium’un üye sayısı ise 30 Nisan 2023 itibarıyla 1 milyon oldu. Türkiye’nin en büyük 5 kargo şirketi arasına giren HepsiJet’in Hepsiburada dışında hizmet verdiği şirket sayısı 1400’ü geçti. Müşterilerine yeni nesil ödeme ve vadelendirme çözümleri sunan Hepsipay ise 1. çeyrek sonu itibarıyla 11,8 milyon kullanıcıya ulaştı.
GÖKÇETEKİN: BU SONUÇLARI DEVAM ETTİRMEDE KARARLIYIZ
Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 2023 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
“2023 yılına ülkemizi derin yasa boğan deprem felaketinin acısı ile başladık. Bu çeyrekte bir yandan Türkiye’nin Hepsiburada’sı olarak depremin yaralarını sarmaya çalışırken bir yandan da ortaya koyduğumuz strateji çerçevesinde toplam satış hacmimizde geçen yıla kıyasla yüzde 78 oranında büyüme sağladık. Büyüme oranımızla birlikte son dönemdeki en yüksek kârlılık oranına ulaşarak 176 milyon TL FAVÖK elde ettik.
Üstün hizmet anlayışımızla ve alım gücünü destekleyen çözümlerimizle müşterilerimizin güvenini kazanmaya devam ettik ve Türkiye e-ticaret pazarında “en çok tavsiye edilen e-ticaret markası” olmaya devam ederek bu alandaki lider konumumuzu sağlamlaştırdık. Müşterilerimizle kurduğumuz bağı yeniden tanımlayan Hepsiburada Premium ise sadece 10 ayda bir milyon kullanıcıya ulaştı.
Sektöre getirdiği teknoloji odaklı lojistik çözümlerle her geçen gün büyüyen HepsiJet’i tüm e-ticaret oyuncuları için en önemli çözüm ortağı yapma hedefimizde bu çeyrekte önemli adımlar attık. Öte yandan Hepsipay ile finansal teknoloji yeteneklerimizi de yeni kurumsal müşterilerimizle paylaşma konusunda önemli yol kat ettik. Hepsipay’in güvenli ve hızlı ödeme çözümleriyle vadelendirme imkânlarının ülkemizin perakende sektörü için önemli fırsatları beraberinde getireceğine inanıyoruz.
Yüksek müşteri deneyimi sunarken, paydaşlarımızla birlikte sürdürülebilir ve verimli büyümeye odaklanıyoruz. 2023 yılının ilk çeyreğinde elde ettiğimiz bu güçlü sonuçları devam ettirmekte kararlıyız. Bu çerçevede yılın ikinci çeyreği için toplam satış hacmimizde yıllık yaklaşık yüzde 95 oranında bir artış ve kârlılığımızın devam etmesini öngörüyoruz. E-ticaretin milli takımı olarak bu başarıda katkısı olan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.”