Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Havayolu ve seyahat firmaları Hitit ev sahipliğinde İstanbul’da buluştu

Hitit’in her sene dünyadaki havayolu partnerlerini bir araya getirdiği Hitit Partner’s Event pandemi döneminden sonra ilk kez düzenlendi. Havayolu teknolojilerindeki son gelişmelerin ve sektörün geleceğine dair öngörülerin konuşulduğu toplantı Kuruçeşme'de gerçekleştirildi. Etkinliğe Belçika’dan Pakistan’a, Kazakistan’dan Romanya’ya, Bahamalar’dan Tanzanya’ya birçok ülkeden 200’ün üstünde üst düzey yönetici katıldı. Sektör temsilcileri, havacılık sektörünün 2050 yılında kadar sıfır emisyon hedefine ulaşabilmesi için yeni teknolojilere ve güç birliğine ihtiyaç duyduğunu belirtti.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) - 

 

Küresel havacılık teknolojileri pazarının en büyük isimlerinden Hitit, dünyanın dört bir yanından katılan temsilcilerle sektörün dinamikleri ve gelişmelerini masaya yatırdı. Konferansın önemli konukları arasında IATA Başkanı Mehmet Nane, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat ve Fransız astronot Jean-François Clervoy da yer alarak birer konuşma yaptı.

Hitit’in yapay zeka alanında yakın zamanda iş birliği yaptığı TAZI.ai EMEA Bölge Sorumlusu Cenk Kıral’ın Hitit ile birlikte sunum yaptığı etkinlikte ayrıca düşük maliyetli, hibrit ve ulusal havayollarından üst düzey yetkililerin katılımıyla düzenlenen panellerde farklı havayolu iş modellerinin pandemiden çıkış öyküleri ve şimdiki durumları ele alındı.

KARAAĞAÇ: HİTİT, PANDEMİYE RAĞMEN SON ÜÇ YILDA PARTNER SAYISINI YAKLAŞIK ÜÇ KAT ARTIRDI

Konferansın açılış konuşmasını yapan Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç, tarihte Hitit’lerin imza attığı birçok yeniliğe işaret ederek, kendilerinin de havacılık teknolojilerine yeni bir soluk ve anlayış getirdiklerini, bu yenilikçi yaklaşımın pandemi sürecinde de kendini gösterdiğini belirtti.

Karaağaç konuşmasına şöyle devam etti:

“Kullandığımız yenilikçi teknolojimiz ile pandemi sürecinde sektörümüzde öne çıkmayı başardık, üç yıl gibi kısa bir sürede partner sayımızı 20’li rakamlardan 60’ın üzerine çıkarttık. Bu başarı, Hitit’in dünya havayolu teknolojileri arasındaki yerini sarsılmaz bir şekilde sabitledi.” 

28 yıl önce yolcu sadakat programı ile yola çıkan Hitit’in ilk günden havayolu rezervasyon ve biletleme sistemlerinde dünyanın önde gelen yenilikçi firmalarından biri olduğunu kaydeden Karaağaç, sektörde tek noktadan hizmet ‘one stop shop’ yaklaşımı ile öncü olduklarını dile getirdi. Büyüme ve yeni ortakların, Hitit için stratejik bir adımı da beraberinde getirdiğine işaret eden Karaağaç, “Önemli kilometre taşlarımızdan biri olan halka arz sürecini bu yılın ilk çeyreğinde başarıyla tamamladık. Yeni paydaşlarımızdan aldığımız kuvvetle yolumuza daha güvenli ve emin adımlarla devam ediyoruz” dedi. 

“115 BİN ÖĞRENCİYİ MASA TENİSİ İLE BULUŞTURDUK”

Hitit’in, Birleşmiş Milletler’in açıkladığı Sürdürülebilir Küresel Amaçlar’a hizmet eden bir iş felsefesine sahip olduğunu aktaran Karaağaç, “Kazandığımızı toplumla paylaşmak adına, üniversitelerle yaptığımız iş birlikleri sayesinde eğitimde eşitliğin yanı sıra, “Uçan Raketler” projesi ile pandemiye rağmen 115 bin ilk ve orta öğrenim seviyesindeki öğrenciyi de masa tenisi ile tanıştırmış, spor ve sağlıklı yaşam için de varım demiş bir firmayız. Yani Hitit bir teknoloji firması olmasının yani sıra, sunduğu çözümlerdeki karbon ayak izi hesaplamalarıyla, eğitime, spora, doğaya, sürdürülebilir, daha iyi bir dünyayı hedefleyerek ilerlemeyi de içselleştirmiş bir strateji ile yönetiliyor” ifadelerini kullandı.

NANE: TEKNOLOJİ OLMADAN HAVACILIK SEKTÖRÜ OLMAZ

Havacılık sektörünün pandeminin ardından yeniden canlandığına işaret eden IATA Başkanı Mehmet Nane ise bazı Avrupa ülkelerinde yolcu sayılarının pandemi öncesine ulaştığını kaydetti. Kovid-19 döneminde öne çıkan hava kargonun ise önemini koruduğunu kaydeden Nane, IATA’nın son verilerine göre sektörün 2021 yılında 42 milyar dolar kaybettiğini, zararın bu yıl azalarak 9,7 milyar dolara inmesinin beklendiğini ifade etti. Nane, sektörün 2023’te kara geçeceğini öngördüklerini söyledi. Havacılık sektöründe teknoloji çözüm ortaklığının evlilik gibi olduğunu belirten Nane, “Teknoloji olmadan havacılık sektörü olmaz. İyi günde de kötü günde de hep yanınızdadır. 17 yıllık iş birliğimizde Hitit bizim için hep çok iyi bir partner oldu” diye konuştu.

Küresel iş dünyasının hızla değiştiğine dikkat çeken Nane, “Enflasyon yükseliyor, küresel daralma öngörülüyor. Dünya Bankası enerji fiyatlarının 2021’e göre yüzde 50 artmasını bekliyor. Rusya’nın Ukrayna’yı işgali tüm dünya Soğuk Savaş’tan bu yana görülen en büyük coğrafik bölünme ile karşı karşıya bırakıyor. Havacılık sektörü ise bilançolarındaki 650 milyar dolar borç ile mücadele ediyor. Bununla mücadele etmenin yöntemi ise havacılık sektörünün tüm unsurları ile birleşmesinden geçiyor” ifadelerini kullandı.

Havacılık sektörünün 2050 yılında kadar sıfır emisyon hedefine ulaşabilmesi için yeni teknolojilere ihtiyaç duyduğunu kaydeden Nane, “Bunun yüzde 65’i Sürdürülebilir Havacılık Yakıtlarından (SAF) geçiyor. Ancak bunu da çoğunlukla bir temel gıda maddesi olan tahıldan elde ediyoruz. Şimdi temel konu bunu gıda olarak kullanan az gelişmiş ülkelerden alıp, sektöre mi kaydıracağız. Havacılığın geleceği için bu konuya birleşerek çözüm bulmamız gerekiyor” dedi.

BOLAT: HİTİT’E TÜRKİYE’NİN HİZMET İHRACATINA KATKILARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUM

Türkiye’nin hizmet ihracatının geçen yıl 55 milyar dolar olduğuna işaret eden Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat da bu yıl bu rakamın 80 milyar doların üzerinde beklendiğini söyledi. Bolat, “Bugün burada üç farklı şapkamla bulunuyorum. Öncelikle Hizmet İhracatçıları Birliği açısından bazı veriler paylaşmak istiyorum. Türkiye’nin hizmet ihracatı geçen yıl 55 milyar dolar oldu. Bu yılki hizmet ihracatının 80 milyar doları aşmasını bekliyoruz. IT ihracatı ise bu yıl 2,5 milyar doları buldu. Önümüzdeki yıl bunun 5 milyar dolara çıkmasını bekliyoruz. Bir akademisyen olarak ise bizim sektörümüzde optimizasyonun ne kadar zor olduğunu biliyorum. Algoritmaları bir ürüne dönüştürmek nerdeyse bir sanat. Hitit bunu başaran bir şirket. Bu nedenle onlara hem bunu bir Türk şirketi olarak başardıkları için hem de sektör adına tebriklerimi iletiyorum. Eş zamanlı olarak Türk Hava Yolları’nın Yönetim Kurulu Başkanıyım. Türk Hava Yolları olarak bir ihalemiz var. Ben en iyi fiyata en iyi hizmeti almak isterim ve Hitit, bu hizmeti verebilecek şirketlerden biri. Şunu ifade etmeliyim ki, şimdi dijital zekâ zamanı. Hitit’i bu seviyede görüyor, Türkiye’ye ve havacılık sektörüne olan katkıları için teşekkür ediyorum” diye konuştu.

KARGO TAŞIMACILIĞI, HAVAYOLU ŞİRKETLERİNE CAN SİMİDİ OLDU

Özellikle pandemi döneminde yıldızı parlayan ve sektördeki payını gitgide arttırdığı görülen hava kargo hakkında bilgi veren Hitit Ulaştırma Çözümlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atilla Lise ise şunları söyledi:

“Pandemide insanlar evlerinden çıkamazken, uçaklar kargo hizmetleri sayesinde havalanabildi. Sadece kargo taşımacılığı yapan şirketlerin birim kargo ücretlerini ortalama 3-5 kat arttırması ve buna rağmen yakaladıkları iş hacmi açıkçası onların bile beklemediği bir durumdu. Bu durum yolcu odaklı havayollarını da harekete geçirdi. Yolcu uçaklarında, yolcu taşımaksızın kargo taşımaya başladılar. Koltuklar söküldü, kargolar tabiri caizse, birinci sınıf uçmaya başladılar. Böylece havayolları ihtiyaç duydukları nakit girişini kargo gelirinden elde etmeye başladı. Kaçınılmaz olarak kargo gelirinin toplam havayolu gelirine, IATA ortalaması olan oranı değişti ve yüzde 12’lerden yüzde 35’lere çıktı. Bu değişimle hava kargo ürünü, ikincil ürün olarak algılanmaktan kurtularak en az yolcu geliri kadar önemli bir kalem olduğunu, özellikle kriz dönemlerinin açık kapısı olabileceğini tüm sektöre gösterdi. Yine IATA’ya göre havayolu şirketleri, 2022’de hava kargo sayesinde 175 milyar dolarlık kazançla rekor gelir elde edecek. Bizler de bu alana önemli yatırımlar yaptık ve kendimize önemli bir alan açtık. Kargo ürünlerimiz dünyanın farklı yerlerinde kullanılmaya başladı. Kargo alanındaki yatırımlarımız devam edecek.”

TEK NOKTADAN HİZMET VERME VE EKOSİSTEM YÖNETİŞİMİ MODELİYLE RAKİPSİZ

Havayolu şirketlerinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilen rezervasyondan, operasyona, muhasebeden dağıtım kanallarına uzanan geniş yelpazede çözümleri ile sektörde hizmet verdiklerine işaret eden Hitit Ürün ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Semra Kandemir de bu modelin Hitit’i rekabette ayrıştırdığını söyledi. Kandemir, şöyle devam etti:

“Hitit’te benzersiz bir organizasyonumuz var. Hitit olarak yazılım çözümlerimizi geliştirirken partnerlerimizi işin merkezine koyuyoruz. Böylelikle ekosistem yönetişimi modelimizi geliştirdik. Partnerlerimizden gelen geri bildirimler ve talepler Ar-Ge çalışmalarımızda büyük rol oynuyor. Gerçek bir ekip çalışması sonucu sektörde dikkat çeken işlere imza atıyoruz. Öte yandan 2022 yılına da yaratıcı stratejileri ürün geliştirme sürecimize entegre ederek başladık. Bu yıl yatırım yaptığımız önemli alanlardan biri yapay zeka destekli uygulamalar… Yapay zeka destekli makine öğrenimi sistemleri ve yazılımları konusunda faaliyet gösteren TAZI ile seyahat ve havacılık sektörünün dijital dönüşümü için önemli bir adım attık. İki şirket arasında yapılan anlaşma ile TAZI’nin yapay zeka teknolojileri ve makine öğrenimi, Hitit’in yazılım çözümlerinde kullanılacak.”

Havayollarının farklı dağıtım kanallarının konuşulduğu günde, IATA’dan Sektör Dağıtım Kanalları Programı Kıdemli Müdürü David Rutnam ile yapılan konuşmada gelişen teknolojiler tartışıldı. Acentalara yönelik de açılımlar yapan Hitit bu alanda pandemiyle hızlanan değişiklikler ve Hitit’in hedeflerinden de bahsedildi.

 

Diğer Haberler

  1. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  2. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  3. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  4. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  5. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  6. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  7. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  8. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  9. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı
  10. TCMB: Yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 45,28 oldu

© Copyright 2024

DHA