Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Garanti BBVA, Kasım ayı kredi kartı harcama verilerini açıkladı

Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), e-ticaret platformlarının farklı tarihlerdeki yoğun kampanyalarıyla geçen Kasım ayına ait, Garanti BBVA kartları ile Garanti BBVA POS’larından yapılan işlemler üzerinden gerçekleştirdiği araştırma verilerini açıkladı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

“Efsane Kasım” “Efsane Cuma” “Muhteşem Cuma” “11.11” gibi farklı kampanyalarla online alışverişlerin tavan yaptığı dönemde e-ticaret harcamalarını inceleyen araştırma, tüketicilerin en fazla hangi sektörlerde harcama yaptığını, bir önceki aya göre sektörel harcama değişimlerine ışık tutuyor. GÖSAŞ’ın verilerine göre Kasım ayında e-ticaret harcamaları bir önceki aya göre yüzde 19 artış gösterdi. E-ticaretin toplam kartlı alışverişler içindeki payı da önceki aya göre 3 puanlık artışla yüzde 29’a yükseldi.

KASIM ALIŞVERİŞLERİNİN YILDIZI ELEKTRİK-ELEKTRONİK SEKTÖRÜ OLDU

Kampanyalar ayı Kasım’da bu yıl tüketiciler online alışverişlerde en büyük ilgiyi teknolojik ürünlere gösterdi ve Elektrik-Elektronik sektöründe online satışlar Ekim ayına göre yüzde 48 arttı. Bu sektörü yüzde 16 artışla Giyim&Aksesuar ve yüzde 15 artışla Seyahat Acenteleri&Taşımacılık sektöründeki harcamalar takip etti.

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞ DAHA ÇOK ARTIŞ GÖSTERDİ

Araştırmaya göre, Kasım ayında taksitli e-ticaret alışveriş cirosu da yüzde 26 artış gösterirken, peşin alışverişlerin cirosu yüzde 13 arttı. E-ticaret alışverişlerinin yüzde 47’si taksitli yapıldı, diğer bir ifadeyle Kasım ayında yaklaşık her iki işlemden biri taksitli gerçekleşti.

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLERDE DE EN FAZLA ELEKTRİK-ELEKTRONİK SEKTÖRÜNE YOĞUNLAŞTIK

Kasım ayı fırsatlarından yararlananlar, taksitli e-ticaret alışverişlerinde de en fazla elektrik-elektronik sektörünü tercih etti. Bu dönemde teknoloji ürünlerindeki taksitli alışverişler önceki aya göre yüzde 61 arttı. Taksitli e-ticaret alışverişlerinde Seyahat Acenteleri&Taşımacılık yüzde 50, Konaklama ise yüzde 27 artışla Elektrik-Elektronik sektörünü takip etti.

Kampanyaların desteğiyle e-ticaret alışveriş hacminin zirveye çıktığı Kasım ayında kadın tüketiciler harcamalarını yüzde 22 arttırırken, en çok ilgiyi sırasıyla Elektrik&Elektronik, Mobilya&Dekorasyon ve Giyim&Aksesuar sektörlerine gösterdi. Erkeklerin harcamaları da yüzde 17 artarken, tercihlerini sırasıyla Elektrik&Elektronik, Giyim&Aksesuar ve Seyahat Acenteleri&Taşımacılık yönünde kullandılar.

ALIŞVERİŞLERİNİ EN FAZLA ARTTIRAN İLLER MERSİN VE MUĞLA

Garanti BBVA Ödeme Sistemleri’nin verilerine göre alışveriş ayı Kasım’da e-ticaret harcamalarının en fazla arttığı iller Mersin (yüzde 88) ve Muğla (yüzde 30) oldu. Bu illeri sırasıyla Aydın (yüzde 26), İstanbul (yüzde 23), Bursa (yüzde 20), Antalya (yüzde 17), Balıkesir (yüzde 16) ve İzmir (yüzde 10) takip etti.

Diğer Haberler

  1. Ticaret Bakanlığı: İdari para cezaları yüzde 43,93 artırıldı
  2. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  3. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  4. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  5. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  6. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  7. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  8. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  9. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  10. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı

© Copyright 2024

DHA