Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

“E-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz” 

E-ticaret otomotiv sektörünü de dönüştürmeye başladı. TOGG ve Tesla’dan sonra birçok sektörün e-ticaret üzerinden satışa kayıtsız kalamayacağını belirten Ömer Nart, “Artık e-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz. Özellikle KOBİ’ler e-ticarete daha fazla yatırım yapmalı” dedi. 

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Türkiye’de ve dünyada e-ticaret beklentilerin üzerinde büyüyor. Türkiye’de 2022’de e-ticaret hacminin 600-650 milyar TL olması bekleniyordu. Açıklanan e-ticaret verilerine göre, Türkiye’de 2022 yılında e-ticaret hacmi, beklentilerin çok üzerine çıkarak 800,7 milyar TL’ye ulaştı. Buna göre 2022 yılında Türkiye’de e-ticaret hacmi, 2021’e göre yüzde 109 artış kaydetti; sipariş adetleri yüzde 43 artışla 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise yüzde 18,6 olarak gerçekleşti.  

“TÜRKİYE ARTIK BÖLGESEL E-TİCARET MERKEZİ HALİNE GELDİ”  

Uluslararası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF’in Başkanı Ömer Nart, e-ticaret hacmindeki büyümenin hız kesmeden devam ettiğine işaret ederek, sektördeki büyüme rakamlarının e-ticaret ile teması olan tüm paydaşlara önemli mesajlar verdiğini vurguladı. Türkiye’de e-ticaret hacminde beklentilerin çok üzerinde bir büyüme görüldüğünü kaydeden Nart, “Türkiye artık bölgesel e-ticaret merkezi haline geldi. E-ticaretin 2022 rakamları bunun göstergelerinden biri olarak değerlendirilebilir. Özellikle perakende markaları ve KOBİ’ler, e-ticaret verilerini stratejilerinin bir parçası olarak değerlendirmeli ve e-ticarete daha fazla yatırım yapmalıdır. Çünkü artık e-ticaretin yüzyılını yaşıyoruz.” dedi.  

“GLOBAL MARKALAR TÜRK ONLİNE TÜKETİCİLERİN BEKLENTİLERİNİ İYİ ANLAMALI”  

E-ticaretin global anlamda da her sektörde büyümeye devam ettiğini vurgulayan Ömer Nart, şunları kaydetti:  

“E-ticaret artık her sektöre çok şey vadediyor. Örneğin; Mercedes-Benz, Türkiye’de araç satışında bayi ve galericileri devreden çıkararak doğrudan satış modeline geçmeye karar verdi. Bunun gibi her iş kolunda ve her sektörde üründen bağımsız olarak e-ticarete büyük bir ilgi var. Türkiye, bu ilginin odağında yer alıyor. Global e-ticaret yatırımcılarından global pazaryerlerine kadar birçok marka Türkiye’de e-ticaret fırsatlarını değerlendirmenin yollarını arıyor. Türkiye’de çok önemli e-ticaret fırsatları var. Türkiye e-ticaret pazarına girmek isteyen global markaların bu fırsatları değerlendirebilmek için Türk online tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını çok iyi anlaması gerekir.”  

“E-TİCARETİN YÜZYILINI KONUŞACAĞIZ”  

Ömer Nart, WORLDEF olarak sektördeki gelişmeler ışığında global etkinlikler düzenlediklerini hatırlatarak, şu bilgileri paylaştı:  

“Haziran ayında İstanbul’da düzenleyeceğimiz WORLD ECOMMERCE FORUM’da e-ticaret ekosistemini global bir perspektifle ele alacağız. Yüz binden fazla ziyaretçiyi ağırlayacağımız forumda e-ticaretin yüzyılını konuşacağız. Forumda birçok sürprizimiz var. Örneğin çekilişle Tesla hediye edeceğiz. 41 ülkeden binlerce ziyaretçi sürprizlerimizle farklı heyecanlar yaşayacak. Ayrıca, global pazaryerlerinden e-ticaret yatırımcılarına kadar binlerce katılımcı ile sektörü enine boyuna ele alacağız.”

Diğer Haberler

  1. Omsan Logistics’e ‘Uluslararası Deniz Taşıması Firmaları’ ödülü
  2. THY'ye yılın vergi kalkanlı finansman işlem ödülü
  3. ESİAD Yatırım Zirvesi'nin 3'üncüsü gerçekleştirildi
  4. Flying Tiger Copenhagen, Anadolu Yakası’ndaki ilk mağazasını açtı
  5. Döner, iskender ve hamburger için gramaj denetimi
  6. Martı TAG: Üst mahkeme Martı lehine karar verdi
  7. Trendyolmilla’da Efsane Moda Festivali başlıyor
  8. TOBB: Ekimde kurulan şirket sayısı yüzde 5,5 arttı
  9. İstanbul Havalimanı’nda Reykjavik seferleri başlıyor
  10. TÜİK: İstihdam endeksi 3'üncü çeyrekte yüzde 3 arttı

© Copyright 2024

DHA