Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

CarrefourSA ve İklimsa’dan güneş enerjisi santrali için iş birliği

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki olan CarrefourSA, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda İstinye Hiper mağazasına İklimsa iş birliğiyle 620 kWp kurulu güce sahip çatı üzeri Güneş Enerji Santrali (GES) kurdu. Bu sistem, mağazanın yıllık enerji ihtiyacının yüzde 45’ini karşılayarak 374,8 ton karbon salınımını önleyecek.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Yenilenebilir enerji yatırımlarını kararlılıkla sürdürdüğünü duyuran CarrefourSA, İstinye Hiper Mağazası’nda İklimsa iş birliği ile çatı üzeri Güneş Enerji Santrali (GES) kurdu. Bu sistem, mağazanın yıllık enerji ihtiyacının yüzde 45’ini karşılayarak 374,8 ton karbon salınımını önleyecek.

‘ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAYI HEDEFLEYEN PROJELERİMİZİ SÜRDÜRÜYORUZ’

Finansal uygulamaları ön planda tutarak, doğa dostu bir geleceğe katkıda bulunmak için 'Yaşam için Doğrusu' demeye devam ettiklerini söyleyen CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, “Tüm lokasyonlarımızda enerji verimliliğini artırmayı hedefleyen projelerimizi kesintisiz sürdürüyoruz. Bu projeler sayesinde enerji tüketimimizi azaltırken, ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi yenilenebilir kaynaklardan temin ederek çevreye olan sorumluluğumuzu da yerine getiriyoruz. Güneş enerjisi, günümüzde hem verimlilik hem de sürdürülebilirlik açısından büyük bir potansiyele sahip. Biz de perakende sektörünün yüksek enerji gereksinimini dikkate alarak, güneş enerjisine yaptığımız yatırımları sürdüreceğiz" dedi.

‘187 HANENİN YILLIK ENERJİ İHTİYACINA EŞDEĞER’

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın Türkiye Güneş Enerjisi Potansiyeli Atlası’na göre, Türkiye’nin ortalama yıllık güneşlenme süresinin 2 bin 741 saat olduğunu dile getiren Batum, “Yıllık toplam ısınma değeri ise 1.527,46 kWh/metrekare olarak belirlendi. Bu veriler bize Türkiye’nin güneş enerjisi açısından ne kadar şanslı bir konumda olduğunu gösteriyor. İklimsa iş birliği ile hayata geçirdiğimiz projeyle tam olarak var olan yenilenebilir enerji kaynaklarımızı doğrusu için kullanmaya odaklandık. İlk olarak İstinye CarrefourSA Hiper Mağazamızda kurduğumuz çatı üzeri GES projemiz 620 kWp kurulu güce sahip olup, mağazanın yıllık enerji ihtiyacının yüzde 45’ini karşılayacak şekilde tasarlandı. Bu büyüklükteki bir enerji üretimi, 187 hanenin yıllık enerji ihtiyacına eşdeğer. Aynı zamanda 374,8 ton karbon salınımı da önlemiş olacak Projemizde, toplam bin 113 yüksek verimli panel kullanarak en ideal yerleşimi sağladık ve en son teknolojileri kullanarak enerji verimliliğimizi maksimum düzeye çıkardık" dedi.

‘GES YATIRIMLARIYLA ENERJİ MALİYETLERİMİZİ AZALTACAĞIZ’

Bu alandaki yatırımlarına devam edeceklerini söyleyen Batum, “Dünya hızla değişiyor ve bu değişim, doğayla uyumlu bir yaklaşım benimsememizi gerektiriyor. 2020 yılından bu yana, 59 şarj istasyonu açarak 20 binden fazla araca hizmet sunduk ve bu sayede çevreye duyarlı bir ulaşım altyapısının temellerini attık. Mağaza otoparklarımızı Eşarj noktaları haline getirerek, bu yatırımları genişletirken; 2023 yılında gerçekleştirdiğimiz enerji verimliliği projeleri sayesinde ise doğrudan faaliyetlerimizden kaynaklanan 23 bin 153 ton CO2e emisyonunu, 12 bin metreküp su tüketimini ve 40 bin MWh elektrik kullanımını engelledik. 485 mağazamızda sağladığımız 40 milyon kWh enerji tasarrufu, bu sürecin önemli bir göstergesi. Tüm mağazalarımızda benzer projeleri hayata geçirerek yılda 60 milyon kWh’dan fazla enerji tasarrufu yapmayı hedefliyoruz. Şu anda tüm iş süreçlerimizde kullandığımız yıllık enerji tüketimimiz yaklaşık 180 milyon kWh. Bu, çok ciddi ve tasarruf edilmesi gereken bir rakam. Bu yüzden güneş enerjisi yatırımlarımıza 2025 yılında hız vererek hem enerji maliyetlerimizi azaltacağız hem de yenilenebilir enerji kullanımını yaygınlaştıracağız” ifadelerini kullandı.

‘İKLİMSA OLARAK ORTAK GELECEĞİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ’

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Teknosa İcra Kurulu Üyesi ve İklimsa İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Tansu Öztorun ise şunları söyledi:

“İklimsa olarak ortak geleceğimize sahip çıkıyoruz. Teknosa’nın bayi ve servis ağıyla öncü markası olan İklimsa olarak, ‘Yeni Neslin Sabancısı’ vizyonuyla dünyaya değer katacak yenilenebilir enerji çözümlerimizi yaygınlaştırıyoruz. Verimlilik açısından sanayici ve işletmelerin, elektrik tüketim maliyetlerini azaltmak, gelebilecek olan enerji zamlarından etkilenmemek, bu vesileyle hem ulusal hem de uluslararası alanda daha rekabetçi olabilmek amacıyla güneş enerjisi yatırımlarına olan ilgisi gün geçtikçe artmaktadır. İlk başlarda 15 yılı bulan yatırımların geri dönüşümleri günümüzde 4 yıla kadar düşmüştür. Kurulan GES’lerin 25 yıllık ekonomik ömrü düşünüldüğünde 21 yıla varan ve hatta aşan sürelerde firmalar ürettikleri enerjiyi kendi tesislerinde, konutlarında kullanabildikleri gibi fazla üretimi de satabilmekte, kendilerine gelir yaratabilmektedir. 71 ilimizdeki 500’ü aşkın yetkili yetkili satıcı ve servis ağımızla birlikte Güneş Enerji Sistemlerinde kurumsal ve bireysel çözümlerle, konut projelerinden her kapasite çatı ve arazi uygulamaları ile çok geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz. Organizasyon yapımız, uçtan uca sunduğumuz hizmet ve ihtiyaca uygun proje üretme becerimizle, müşterilerimize GES sektöründe kaliteden ödün vermeden en iddialı hizmeti sunma taahhüttü ile hareket ediyoruz. Güneş enerji sistemlerinin kurulumu sonrasında, aylık üretim raporlama, bakım ve onarım, periyodik panel temizliği ve yedek ürün hizmetlerinde de müşterilerimizin ihtiyaçlarını gideriyoruz. İklimsa, 40 yıllık iklimlendirme deneyim ve tecrübesiyle beraber, yenilenebilir enerji sektörünün de en tercih edilen markası olma yolunda emin adımlarla yürüyor. Bu paralelde Sabancı Grup şirketi ve kardeş firmamız CarrefourSA’nın İstinye Hiper mağazasında İklimsa iş birliğiyle hayata geçirdiği çatı üzeri güneş enerji santrali, mağazanın enerji ihtiyacının yüzde 45’lik bölümünü karşılayacak şekilde planlandı. Güneş panelleri sayesinde elde edilen temiz enerji, mağazanın günlük faaliyetlerinde kullanılacak ve karbon salınımını önemli ölçüde azaltacak. Organize gıda perakende sektöründe hayata geçirilen bu projenin, yenilenebilir enerji yatırımlarına öncülük etmesi, diğer marka ve mağazalara da ilham kaynağı olmasını ümit ediyoruz.”

 

Diğer Haberler

  1. Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarıldı
  2. Bakan Kacır: 250 milyon dolarlık desteği KOBİ'lerimize aktarıyoruz
  3. TCMB: KKM için belirlenen asgari faiz oranı yüzde 70'ten yüzde 50'ye düşürüldü
  4. TBMM'de bütçe maratonunda son gün
  5. Türkiye İş Bankası, Alipay ile olan iş birliği kapsamının genişletildiğini duyurdu
  6. BEDAŞ ekipleri, AFAD’ın arama kurtarma eğitimlerine katıldı
  7. Dünya çapında yeni yıl ritüelleri araştırıldı
  8. TÜİK: Tüketici güven endeksi yüzde 1,9 arttı
  9. Bakan Uraloğlu: Avrasya Tüneli'ni 8 yılda 8,3 milyon sürücü kullandı
  10. TCMB: Yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 45,28 oldu

© Copyright 2024

DHA