Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bayramda en çok şikayet edilen konular belli oldu

Kurban Bayramı’nda tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular açıklandı. Şikayetvar verilerine göre bu dönemde en çok şikayet edilen sektör, karayolu ulaşım firmaları oldu. Oteller ve tatil köyleri, havayolu ulaşım firmaları ve bilet siteleri en çok şikayet edilen diğer sektörler olarak öne çıktı. Bununla birlikte rezervasyon sorunları, tur ve bilet iptalleri, aynı koltuğun iki kişiye satılması ve odaların temiz olmaması da en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Şikayetvar verilerine göre bayram tatilini kapsayan hafta ile bir önceki haftanın şikayet artış oranları karşılaştırıldığında tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektör yüzde 189’luk artışla karayolu ulaşım firmaları oldu. Otel ve tatil köyü şikayetleri bir haftada yüzde 165 artarken, onu zincir oteller (yüzde 85), havayolları ulaşım firmaları (yüzde 82), bilet siteleri (yüzde 72) ve otel pazarlama siteleri (yüzde 69) takip etti.

Platform bayram döneminde en çok şikayet gelen sektörlerin şikayet konularını da açıkladı. Verilere göre; oteller ve tatil köyleriyle ilgili en çok çözüm bekleyen konular şöyle sıralandı:

“Rezervasyonlarda çıkan sorunlar,

Odaların temiz olmaması,

Yemeklerin temiz koşullarda yapılmaması,

Vadedilen hizmeti sağlanmayınca iptal edilen rezervasyonun ücretinin iade edilmemesi veya çok geç iade edilmesi,

Rezerve edilen odadan daha düşük kalitede bir oda tahsisi ve fazla alınan ücretin iade edilmemesi.”

 

Tur operatörleriyle ilgili en çok gelen şikayetler ise şöyle belirlendi:

“Tur iptali ve ücret iadesi yapılmaması,

Arızalı, bakımsız araçlarla tura çıkılması,

Turda vadedilen rotalara gidilmemesi veya yapılacak hizmetlere uyulmaması,

Tur rehberlerinin ilgisiz, bilgisiz olmaları ve kaba davranmaları

Götürülen otellerin çok eski, bakımsız olması, temiz olmaması veya kötü hizmet verilmesi.”

 

Ulaşımla ilgili gelen şikayetler:

“Bilet iptali ve iadesi,

Aynı koltuğun iki kişiye satılması,

Mola yerinde yolcu unutulması,

Otogar harici yerlerde yolcu indirip, bindirme,

Bavul ve eşya kaybolmasında firmanın sorumluluk almaması,

Şoförlerin hız yapması ve sigara içmesi,

Muavinlerin kaba davranışları,

Eski araçların kullanılması, yolculuk sırasında arızalanma ve başka araca aktarmaların uzun sürmesi,

Vadedilen süreden uzun süren yolculuklar,

Havaalanlarında bavul kırılması ve kaybolması,

Havaalanlarında kapıların erken kapanması.”

 

Akaryakıt istasyonlarıyla ilgili şikayetler:

“İstasyon marketlerinde sigara satışlarında adet ve komisyon sorunu,

İstasyon marketlerinde tarihi geçmiş ürün satışı,

Tuvaletlerin temiz olmaması,

Personellerin dikkatsizliği sonucu yanlış yakıt konularak araca zarar verilmesi,

Ödenen ücrete göre az miktarda yakıt verilmesi,

Yakıt içeriğinde yabancı madde olması sonucu araçların arızalanması,

Taşıt tanıma sistemlerindeki arıza sonucu yakıt verilememesi.”

Diğer Haberler

  1. Kardemir: Yerli maden kullanımı ile ulusal ekonomiye güç katmaya devam edeceğiz
  2. CarrefourSA ve İklimsa’dan güneş enerjisi santrali için iş birliği
  3. Merkez Bankası, faiz oranını sabit tuttu
  4. Garanti BBVA ‘Emeklilere Bonus’ kredi kartı sunduğunu duyurdu
  5. ‘Şartlar ne olursa olsun, altın hiçbir yatırımcısını üzmüyor’
  6. Hayat Finans, 1’inci yaşını kutladı
  7. ‘Gayrimenkul yatırımı odağına İstanbul’u alıyoruz’
  8. TÜİK: Konut satışları yüzde 37,3 arttı
  9. Tüketicilerden masraf ve komisyon tahsil eden finansal kuruluşlara 3,1 milyar lira ceza uygulandı
  10. TZOB Başkanı Bayraktar: Mısır ithalatı için gümrük vergisi indirimi nedeniyle üreticimiz endişeli

© Copyright 2024

DHA