Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Yerli eğitici kutu oyunu üreticisi, kitle fonlamasıyla dünyanın kültürel miraslarını oyunlaştıracak

5 yaşından büyük çocuklar için eğitici kutu oyunları üreten Arkerobox, ocak ayının ilk haftası Kickstarter’da kitle fonlama turuna başlayarak alacağı destekle dünyanın dört bir yanından 6 yeni kültürel mirası çocuklara ulaştırmayı hedefliyor. Eğitici arkeolojik kazı kitleriyle çocuklara kültürel miras bilinci kazandırılırken, entelektüel birikimler kazanmaları hedefleniyor.  

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Yerli girişim, aldığı yatırımların ardından yeni bir kampanya oluşturdu. Kitle fonlama platformu Kickstarter’a çıkmaya hazırlanan Arkerobox, buradan alacağı destekle dünyanın dört bir yanından 6 farklı kültürel eseri daha koleksiyonuna katmaya hazırlanıyor. 

Ezbere dayalı geleneksel öğrenme metotları geride kalırken, yerini deneyimleyerek ve oynayarak öğrenme araçları alıyor. Finance Online’ın yayımladığı verilere göre öğrencilerin üçte ikisi (yüzde 67) oyunlaştırarak öğrenmenin motive edici ve faydalı olduğunu söylüyor. Oyunlaştırarak öğrenme çocukların daha kolay öğrenmesini sağlamanın yanı sıra, onlara hem iş birliği yapmanın değerini aşılıyor, hem de organize etme ve karar verme yetilerini güçlendiriyor.  

"KOLEKSİYONUMUZA 6 KÜLTÜREL MİRASI DAHA EKLEYECEĞİZ" 

Eğitici kutu oyunlarını deneyimleyen çocukların, erken yaşta kültürel miraslara ilişkin farkındalık kazandığını ve keşfettikleri eserleri yerinde görmek istediklerini belirten Arkerobox Kurucu Ortağı ve CEO’su İlker Vardarlı, “Eğitici kutu oyunları haritalandırma, araştırma ve yazma-okuma gibi becerileri geliştirerek çocukların öğrenim süreçlerine katkıda bulunuyor. Dolayısıyla bu oyunların çocuklar için bilgi dolu, öğretici ve geliştirici niteliklere sahip olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu misyonla ürettiğimiz arkeolojik kazı kitleriyle hem çocuklara çevresel faktörlerin de etkisiyle zamanla tahrip olan kültürel eserlerimize karşı farkındalık kazandırıyor, hem de tüm çocukların entelektüel birikimini deneyimleyerek oluşturmasını sağlıyoruz. Dünyanın farklı coğrafyalarında daha fazla çocuğa ulaşmak için çalışmalarımıza süratle devam ediyoruz. Geçtiğimiz zaman diliminde bin 200 yatırımcı ile çıktığımız ikinci kitle fonlama turunu 4 milyon TL toplayarak başarıyla tamamladık. Sırada Kickstarter platformunda 2023’ün ocak ve şubat aylarında gerçekleştirilecek kitle fonlama turu var. Buradan alacağımız destekle koleksiyonumuza 6 kültürel mirası daha ekleyeceğiz” dedi.  

DÜNYANIN KÜLTÜREL MİRASLARI OYUNLAŞTIRILIYOR  

Vardarlı, yeni oyunlarına ilişkin ise şu bilgilere yer verdi:   

“Göbeklitepe, Nemrut, Kral Şuppiluliuma ve Orhun Yazıtları gibi dünyanın farklı taşınmaz kültür varlıklarının yer aldığı 12 eserden oluşan koleksiyonumuza, Kickstarter’dan alacağımız destekle dünyanın 7 harikası arasında bulunan Meksika’dan Maya kenti Chichen Itza, Peru’dan İnka antik kenti Machu Picchu ve Ürdün’den Petra Antik Kenti’ni ekleyeceğiz. Ayrıca Amerika’dan Rushmore Dağı Anıtı, Çin’den Terracotta Ordusu ve Şili’den Moai Heykellerini de oyunlaştıracağız. Bu sayede globaldeki faaliyetlerimizi hızlandırıp sosyal etkimizi artıracağız. Dünyanın sahip olduğu kültürel mirasın tahribini azaltmak, daha fazla çocuğa ulaşıp gelecek nesillere kültürel miras bilincini uygulamalı bir biçimde kazandırmak için global iş ağımızı genişletecek, portföyümüzü çeşitlendireceğiz.”  

CİROLARININ YÜZDE 30’U İHRACATTAN ELDE EDİLDİ 

Bugüne kadar 30 binden fazla çocuğa dokunduklarının altını çizen Arkerobox Kurucu Ortağı ve CEO’su İlker Vardarlı, “2020-2021 döneminde toplam 15 bin oyun satışı gerçekleştirirken, aynı rakama 2022’nin ilk yarısında ulaştık. Bu yılı, yüzde 30’u uluslararası satışlardan olmak üzere 2,5 milyon TL ciroyla kapatmayı bekliyoruz. 2023’e de hızlı bir giriş yapmayı hedefliyoruz. Kickstarter kampanyasının yanı sıra ocak ayında yurt dışındaki markaların bir araya geldiği inovatif teknoloji etkinliği olan CES23’e ve şubat ayında da dünyanın en büyük oyuncak fuarı olan Spielwarenmesse 2023’e katılarak globaldeki iş birliklerimizi artıracağız” ifadelerini kullandı.  

SKA’LARDAN EĞİTİM MODELİ GELİŞTİRİLDİ  

Kazı kitlerinin çocukların kültürel mirasa olan ilgisi artırdığını kaydeden İlker Vardarlı, eğitici kutu oyunlarının mobil uygulama aracılığıyla da destekleyeceklerine dikkat çekerek, “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından bazılarını harmanlayarak yeni bir eğitim modeli geliştirdik ve çağımıza uygun alternatif, uygulamalı bir öğrenim şekli ortaya koyduk. Bunun yanı sıra farklı ülkelerdeki çocukların deneyerek öğrenme yöntemiyle kitlerimizle kazdıkça kültürel mirasımızı tanımalarını sağladık. Eğitim modelimizle Türkiye’de Social Impact Award 2020 ödülünü kazanarak ülkemizi yurt dışında da temsil etme şansı yakaladık. 2021’de Londra’daki bağımsız oyuncak yarışmasında gümüş madalya kazandık” diye konuştu.  

Diğer Haberler

  1. 2025-LGS'ye yönelik örnek sorular yayımlandı
  2. Üniversite öğrencilerine 2 aylık burs ve kredi ödemesi
  3. TED, Cumhuriyet’in 101’inci yılını ‘1920’ler temalı Atatürk Dönemine Yolculuk’ temasıyla kutladı
  4. ALES/3 uygulamasına 171 bin 640 aday katılacak
  5. YÖK Başkanı Özvar: Uluslararası öğrencilerin yüzde 96’sı kendi imkanlarıyla bu ülkede okumakta
  6. Ebeveyn ve eğitimcilere, okula dönüşte başarı için uyum önerileri
  7. Bakan Tekin: 1 milyon 29 bin öğrenciye ücretsiz öğle yemeği verildi
  8. 20 bin öğretmen ataması için tercih süreci başladı
  9. Stemist Box, ABD’de 2 milyon dolarlık anlaşmaya imza attı
  10. TED Üniversitesi'nin OPTIMIST Projesi, AB’den 250 bin Euro fon aldı

© Copyright 2024

DHA