Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türk Eğitim-Sen Başkanı Geylan: Görevlendirmelerde liyakat ve ehliyet esasına göre usul belirlenmesi şarttır

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, “Proje kapsamından çıkarılacak fakat sınavla öğrenci alan okullarımızda öğrenci alımı ve öğretmen ataması konusunda bundan sonraki sürecin nasıl işleyeceği hususunda kafa karışıklığına meydan vermeyecek tedbirlerin hızlı şekilde alınması gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e de çağrıda bulunuyorum. Yıllardır süregelen keyfiliklere meydan verilmemesi için görevlendirmelerde mensubiyete göre değil, liyakat ve ehliyet esasına göre usul ve esasların belirlenmesi şarttır” dedi.

ABONE OL
ANKARA, (DHA) -

Türk Eğitim-Sen Genel, ‘Türk Eğitim Sisteminde Proje Okulları’ konulu çalıştay düzenledi. Çalıştaya, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, genel merkez yöneticileri ile alanında uzman eğitimciler ve akademisyenler katıldı. Çalıştayda, ‘Proje Okullarının Statüsü, Yapısı ve İşlevi’ ve ‘Proje Okullarının İnsan Kaynakları’ teması altında ‘Proje okulları nedir?’, ‘Proje okullarının amacı nedir?’, ‘Proje okullarının işlevi nelerdir?’, ‘Proje okulu kriterleri nelerdir?’, ‘Proje Yürütme Kurulu olan okulların durumu nedir, Ne olmalıdır?’, ‘Geçmişte hangi eğitim kurumlarının yerine ikame edildi?’, ‘Kurum meslek liseleri (Meteoroloji, Sağlık, Demiryolları, Tapu vb.) ile bağlantısı var mı?’, ‘Gelecekte mesleki ve akademik olarak nasıl bir yerde konumlandırılmalıdır?’, ‘Türkiye Yüzyılı ve Türk Asrı için proje okullarının önemi nelerdir?’, ‘Proje okullarına yönetici seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarına öğretmen seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarına öğrenci seçimi nasıl olmalı?’, ‘Proje okullarından mezun olacak öğrenciler için nasıl bir misyon belirlenmelidir?’ konuları masaya yatırıldı.

‘PROJE OKULLARI KADROLAŞMANIN VERİMLİ BİR APARATI HALİNE GETİRİLDİ’

Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Genel Başkan Geylan, proje okullarında yönetici atamalarının Millî Eğitim Bakanlığı’nın Yönetici Atama Yönetmeliğine tabi olması gerektiğini söyleyerek, “Proje okulları meselesi ne yazık ki adeta ‘kafama göre yönetici ve öğretmen atarım’ projesine dönüştü. Güzide okullarımız adeta birilerin arka bahçesine dönüştürüldü. Oysa proje okulları bölgesel, ulusal ve uluslararası projelerde okullarını, bölgelerini ya da ülkelerini temsil etmeleri için ve proje geliştirmeleri için kurulan okullardı. Aslında bu okullar doğru bir mantıkla kuruldu. Ancak gelinen noktada 2 bin 300 civarında proje okulu var ama ne projesi üretiliyor belli değil. Proje okulları adeta kadrolaşmanın verimli bir aparatı haline getirildi” dedi.

‘YILLARDIR DİLE GETİRDİK’

Genel Başkan, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in, geçen yıl proje okullarına yönelik yönetmelik hazırlayacağını, keyfiyeti ortadan kaldıracağını hem öğretmen hem de yönetici atamalarında kriterler getireceğini ifade ederek, geçen yıl atamaları bir yıl ertelediğini ve mevcut yöneticilerin görev süresini bir yıl uzattığını belirtti. Başkan Geylan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ancak verilen sözler havada kaldı. Ne bir yönetmelik yayınlandı ne de bu konu hakkında girişimde bulunuldu. Türk Eğitim-Sen olarak yıllardır proje okullarının sayısı azaltılması gerektiğini dile getirdik. Proje okulu yönetici atama sürecinde yıllardır süregelen aymazlıklara maalesef bu sene yine şahit olduk. Hatta bakanlık tarafından ataması yapılan kimi okul yöneticilerinin kararnameleri iptal edildi. Bunu da anlamakta zorlanıyoruz. MEB taşra teşkilatında nasıl bir çeteleşme söz konusu ise, bakan imzasıyla ataması yapılmış kimi okul müdürlerimizin kararnameleri iptal ediliyor ve göreve başlatılmıyor. Yani bu paralel yapılanmalar o kadar güçlendirilmiş ki, Milli Eğitim Bakanının dahi iradesini yok sayacak seviyeye gelmiş. Öte yandan bin 200 civarında okulumuz proje okulu kapsamından çıkarıldı. Söz konusu okullar için yönetici başvuruları alındıktan sonra ve hatta atamanın ilan edileceği gün böyle bir kararın duyurulması büyük kaos yarattı. Türk Eğitim-Sen olarak proje okullarının sayısının azaltılması gerektiğini her fırsatta dile getiriyoruz. Bu bakımdan, Bakanlığın, bir kısım okulları proje kapsamından çıkaracak olması kararı olumludur. Ancak birtakım sıkıntılı durumları da görmek gerekir.”

‘TEDBİRLERİN HIZLI ŞEKİLDE ALINMASI GEREKMEKTEDİR’

Proje kapsamından çıkarılan okulların hangi kriterlere göre belirlendiğinin eğitim kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşılması gerektiğini vurgulayan Başkan Geylan, şunları söyledi:

“Proje kapsamından çıkarılacak okulların hangi kriterlere göre belirlendiği eğitim kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşılmalıdır. Çünkü yüzde 2’lik, yüzde 3’lük dilimdeki köklü Anadolu ve Fen Liseleri proje okulu kapsamından çıkarılırken, özellikle belli tür okulların bu proje okulu kapsamından çıkarılmadığı ifade edilmektedir. Proje kapsamından çıkarılacak fakat sınavla öğrenci alan bu okullarımızda öğrenci alımı ve öğretmen ataması konusunda bundan sonraki sürecin nasıl işleyeceği hususunda da kafa karışıklığına meydan vermeyecek tedbirlerin hızlı şekilde alınması gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e de çağrıda bulunuyorum. Yıllardır süregelen keyfiliklere meydan verilmemesi için görevlendirmelerde mensubiyete göre değil, liyakat ve ehliyet esasına göre usul ve esasların belirlenmesi şarttır.”

Komisyon çalışmalarının ardından komisyon üyelerine Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri tarafından sertifikaları takdim edildi.

Diğer Haberler

  1. Bakan Tekin: Çocukların sportif yeteneklerine göre eğitim almalarını sağlayacağız
  2. MEB: 'Beden eğitimi' branşına yapılacak atama duyurusu yayımlandı
  3. Okullarda Akran Zorbalığı paneli, 26 Kasım’da Akıngüç Oditoryumu’nda
  4. Antalya'nın 6 ilçesinde taşımalı eğitime 1 gün ara verildi
  5. Eğitimde ‘ihracat şampiyonu’ Bahçeşehir Üniversitesi oldu
  6. Dünya Çocuk Hakları Günü’nün teması: ‘Geleceği Dinle’
  7. 'Öğretmenler Günü' Ankara, İstanbul ve Erzurum'daki etkinliklerle kutlanacak
  8. KPSS Lisans oturumları sıralamaları yenilendi
  9. ‘Çocukların sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek bir hak olmalı’
  10. 2025-LGS'ye yönelik örnek sorular yayımlandı

© Copyright 2024

DHA