TED Üniversitesi yapay zekayı derslerine entegre ediyor
TED Üniversitesi, üretici yapay zekayı öğrenim süreçlerinde uygulamaya başlayacağını duyurdu. NavigaAI TÜBİTAK tarafından desteklenen proje kapsamında öğrencilere kişiselleştirilmiş ve interaktif bir öğrenme deneyimi sunmak hedefleniyor.
TED Üniversitesi (TEDÜ), Girişimcilik Destek Programı (BIGG) kapsamında TÜBİTAK tarafından desteklenen projeyi Makine Ögrenmesi ve Veri Analitiği derslerine dahil edecek. Projenin başında yer alan TED Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Hakan Emekci, “TÜBİTAK BIGG desteği, NavigaAI'ın bu inovatif projeyi üniversitelerdeki öğrenim süreçlerini daha etkileşimli ve verimli hale getirmek üzere tasarlamasına önayak oluyor” dedi.
Projenin geliştirme aşamasında görev alan TEDÜ Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, konuya dair şu açıklamada bulundu:
“Alanımızda bir ilke imza attığımız bu yapay zeka projesiyle, online ve gerçek zamanlı eğitim verme konusunda yeni bir çağın kapılarını aralıyoruz. Öğrenim süreçlerini daha etkileşimli ve verimli hale getirmeyi amaçladığımız projeyle, kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz yapay zeka modeli, öğrencilere interaktif bir öğrenme modeli oluşturacak.”
“ÖĞRENCİLER, 7/24 ERİŞİLEBİLEN BİR YAPAY ZEKA EĞİTMENİ İLE TANIŞACAK”
Yapay zeka projesinin öğrencilerin ders materyallerini daha iyi anlamalarına ve daha hızlı öğrenmelerine yardımcı olacağını söyleyen Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, “Öğrencilerimiz Robomentör projesi ile 7/24 erişilebilen bir yapay zeka eğitmen ile tanışacak, online ve gerçek zamanlı eğitim alacak. Öğrenme süreçlerini kolaylaştırırken, eğitim materyallerini YZ ile destekleyecek ve derse daha aktif katılacak” dedi.
“TEKNOLOJİK GELİŞMELERE SEYİRCİ KALMIYOR, FAYDAYA DÖNÜŞTÜRÜYORUZ”
TEDÜ Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı:
“Eğitim sektöründeki dijitalleşme, öğrencilerin çalışmalarını yapay zekanın asistanlığında zenginleştirmesini kolaylaştırdı. Biz de bu inovatif projeyle globaldeki teknolojik trendleri eğitim sistemimize entegre ediyoruz. Gelişmelere yalnızca seyirci kalmıyor, tüm imkanları öğrencilerimiz için faydaya dönüştürmeye odaklanıyoruz.”