Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Adana'da Yabancı Diller Zirvesi düzenlendi

Adana'da Mektebim Koleji 'Yabancı Diller Zirvesi' düzenledi. Zirvedeki seminerlerde bir araya gelen öğretmenler, Türkçe’nin yanı sıra herhangi bir yabancı dil öğrenmenin önemine dikkat çekti.

ABONE OL
Gülşah ÖZGEN-Yaşarcan SERİNTÜRK/ADANA,(DHA)-

Yabancı Diller Zirvesi'ne yaklaşık 50 kampüse sahip olan ve anaokulundan 12'nci sınıfa kadar İngilizce ve Almanca eğitimler veren Mektebim Koleji'nin kadrosu ile Çukurova bölgesinde görev yapan yabancı dil öğretmenleri katıldı. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cem Balçıkanlı, Matthew Benton ve Dr. Deniz Kurtoğlu Eken tarafından verilen seminerler büyük ilgi gördü.

Mektebim Koleji Yabancı Diller Koordinatörü Damla Dönmez kolejlerinde yabancı dile büyük önem verdiklerini vurgulayarak "Artık insanlar iş görüşmelerinde 'ikinci yabancı dilin ne' diye soruyorlar. O yüzden kendimizi günden güne yenilememiz gerekiyor. Yenilenen, dijital dünyada öğretmenlerin de kendini geliştirmeleri gerekiyor. Bu yönden de dil duayenlerinin bize vereceği taktiklerle kendimizi geliştireceğiz. İngilizce nasıl öğretilir, çocukların kolaylıkla İngilizce konuşması için nasıl taktikler uygulanabilir, ebeveynler evde neler yapmalı ya da yapmamalılar bunları konuşacağız" dedi.

'ÇOCUKLARI İNGİLİZCE KONUŞMA KONUSUNDA ZORLAMAYIN'

Ebeveynlerin çocuklarının İngilizce konuşmasında zorlama yapmamaları gerektiğinin altını çizen Dönmez, "Çünkü hiçbir ailenin evinde İngilizce konuşulan bir ortam yok. Hepimiz Türk’üz ve evde Türkçe konuşuyoruz. Ebeveynlerin bizlerin eve yolladığı projelere destek vermeleri gerekiyor. Mesela çocukların evde İngilizce konuşmaları için annesine ya da babasına anket yaptırıyorum. O anketle çocuk evde İngilizce konuşabiliyor. O ödeve destek olmalılar ama ortada bir proje ya da ödev yokken 'hadi çocuğum sen İngilizce konuş' demeleri çocuklarda her zaman ters tepki doğuruyor. Zaten küçük yaşta çocuklar bilgileri alır, ortaokul ve lisede o yabancı dil dışarıya çıkmaya başlar. Velilerin biraz sabırlı olması gerekiyor. Çünkü yabancı dil öğrenmek hem sabır hem de zaman gerektiren bir durumdur" diye konuştu.

'İNGİLİZCE ÖĞRETİLECEK BİR DİLDİR, BİR DERS DEĞİLDİR'

Yabancı dil öğretiminde yapılması gerekenlerden bahseden Prof. Dr. Cem Balçıkanlı ise şöyle konuştu:

"Türkiye'deki yabancı dil algımızı doğru yere koymamız gerekiyor. İngilizce öğretilecek bir dildir, bir ders değildir. Eğer İngilizceyi formüllerle öğretecek, kuralları ezberletecek ve herhangi bir bağlama adapte etmeyecek bir şey olarak değerlendirirseniz buradan bir sonuç alamayız. Yabancı dil için en önemli ikinci konu 'girdi'dir. Girdi, çevrenizde İngilizce ile ilgili duyduğunuz ya da okuduğunuz her şeydir. Türkiye'de girdi miktarını artırarak yabancı dil öğrenen çocukların dile maruz kalma oranlarının artması gerekiyor. Bir diğer konu ise ölçme ve değerlendirmedir. Biz çıktılarımızın değerlendirmesini yapabilmemiz için onları ölçmemiz gerekiyor. Sınıfta oyunlarla eğitim ya da iletişimsel etkinlikler, şarkı, el işi etkinliği, boyama gibi aktivitelerle yabancı dil öğretimi yapılıyorsa değerlendirmeyi de aynı şekilde yapmak gerekiyor." (DHA)

Diğer Haberler

  1. MEB tarafından 81 ilin valiliğine 'okul ve ders saati uygulaması' konulu genelge gönderildi
  2. YÖK Başkanı Özvar: İklim dostu kampüs projesini hayata geçirmiş bulunuyoruz
  3. Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde ilk ders Bakan Tekin'den
  4. Ümraniye Belediyesi, 100 okula 3 bin 267 spor malzemesi verdiğini duyurdu
  5. BAU 2024-2025 yılı akademik yılı ABD’li Profesör Barbara Oakley ile başladı
  6. Burs vaadiyle dolandırıcılık şikayetleri yüzde 753 arttı
  7. Diyarbakır'da emekli öğretmene duygusal veda
  8. Nevşehir'de hayırseverlerin yaptırdığı 2 okul ve rehberlik merkezi açıldı
  9. Sultangazi Belediyesi'nden okul kantinlerine denetim
  10. YTÜ akademisyenleri tarafından yürütülen iki ayrı proje TÜBİTAK ARDEB 1001’den destek almaya hak kazandı

© Copyright 2024

DHA